Asociația Global Help a demarat un nou proiect, finanțat în cadrul Programului ERASMUS+, Acțiunea Cheie 1 – Mobilitatea persoanelor în scopul învățării, domeniul Formare profesională (VET).


Codul Proiectului: 2022-1-RO01-KA121-VET-000060872, proiect cu acreditare.

Perioada de desfășurare: 15 luni, până la 31/08/2023.

Scopul proiectului: dezvoltarea competențelor tehnice, de specialitate atât pentru formatorii cât și pentru cursanții noștri înscriși la programele de calificare îngrijitoare vârstnici și lucrător comercial, cât și dezvoltarea competențelor de digitalizare a învățării pentru formatorii interni.

Grupul țintă: 20 de cursanți de la cursurile autorizate ANC conf OUG 129/2000 derulate de asociație (calificare îngrijitoare vârstnici și lucrător comercial) și formatorii asociației (7 formatori/flux, 3 cursuri internaționale planificate).

Obiectivele proiectului:

1) Îmbunătățirea competențelor tehnice pentru 15 dintre cursanții programului de îngrijitori vârstnici printr-o mobilitate de practică (folosirea dispozitivelor asistive, metode de îmbunătățire a tonusului psihic la vârstnici, practici inovatoare, jocuri și metode care preîntâmpină depresia etc), pentru actualizarea lor la cerințele globale ocupaționale;

2) Îmbunătățirea competențelor tehnice pentru 5 dintre cursanții programului de LUCRĂTOR COMERCIAL, pentru adaptarea la noile cerințe (de la cerințele hypermarket-urilor, până la magazinele specializate, de nișă);

3) Consolidarea competențelor digitale cu aplicabilitate în e-learning pentru 7 formatori ai asociației de la programele Îngrijitoare vârstnici și Lucrător comercial, printr-un curs specific;

4) Consolidarea competențelor specifice pentru 7 formatori de la programul de calificare Îngrijitoare vârstnici, prin 2 mobilități internaționale parcurse în timpul proiectului.


Descrierea prezentei mobilități, pentru care se realizează selecția:

Pentru personalul propriu și voluntarii cu atribuții în domeniul FPC (Formare Profesională Continuă) se vor organiza pe parcursul proiectului 3 mobilități internaționale. Prima mobilitate este planificată în perioada 21-25 noiembrie 2022, pentru 7 dintre formatorii interni ai organizației. Mobilitatea internațională va consta în participarea la un curs structurat de 35 de ore organizat pe parcursul a 5 zile lucrătoare cu tematica digitalizarea învățării susținut în Italia, la Napoli, de către furnizorul de training Euroform Rfs, în perioada mai sus menționată.

Obiectivele învățării sunt: creșterea capacității participanților de a utiliza instrumente digitale și platforme digitale în furnizarea activității formare, precum Moodle; să-și sporească abilitățile de a crea conținut multimedia și conținut video pentru formare; participanții își vor îmbunătăți abilitățile de a utiliza elementele vizuale (bannere, grafice, conținut dinamic) pentru a crește atenția cursanților adulți, atât pentru formarea online, cât și pentru cea fizică, directă.

Participanții la cursuri vor primi diplome de participare, cât și certificat Europass mobility, care să certifice la nivel international abilitățile și competențele dobândite.

Condiții de eligibilitate: să fie membru voluntar sau angajat al asociației, să aibă atribuții în domeniul formării profesionale în cadrul organizației sau să fi desfășurat în mod repetat activități de formare în cadrul asociației și să aibă certificat de formator.

Număr de locuri disponibile pentru prezenta mobilitate: 7.

Dosarul de înscriere va conține:

- Cerere de participare la selecţie

- CI, ultima diploma de studiu, certificat de absolvire curs formator (autorizat CNFPA/ANC), alte certificate pe care candidatul le consideră relevante (certificate limbă engleză, certificate competențe digitale, certificate de participare la alte proiecte/mobilități transnaționale)

- CV format Europass

- Scrisoare de intenție care să motiveze dorința de a participa la mobilitate și modul în care va utiliza rezultatele învățării

- Declarație de acord privind prelucrarea datelor cu caracter personal.

*Cererea de înscriere și Declarația de prelucrare a datelor se pot ridica de la sediul asociației sau se pot solicita prin e-mail.

Grila de evaluare cuprinde criterii de eligibilitate și criterii de calitate a candidaturii (pe baza cărora se va face punctarea și departajarea candidaților). Grila este afișată la avizierul asociației din data de 01.11 (sediul fiind mediul principal din care membrii își colectează informațiile) și este atașată și prezentului anunț în format digital.


Responsabilități participanți:

Participanții selectați pentru prezenta mobilitate internațională își asumă prin candidatură responsabilitatea participării integrale la activitățile mobilității din Italia, cât și la toate activitățile de diseminare și multiplicare a rezultatelor care vor fi organizate de Asociația Global Help după terminarea cursului și până la 31/08/2023.


Condiții financiare:

Prin finanțarea Erasmus+ obținută Asociația Global Help va asigura participanților selectați finanțarea cheltuielilor pentru participarea la programul de formare din străinătate, în conformitate cu prevederile contractului de finanțare și cu sumele forfetare alocate mobilităților internaționale din cadrul acțiunii cheie KA1. Asociația va plăti taxa de curs în numele participanților la mobilitate. Finanțarea cheltuielilor se va realiza după următorul algoritm: 80% din sumele forfetare alocate deplasării vor fi plătite cu titlu de avans după semnarea contractului individual înaintea deplasării, iar 20% vor fi transferate participanților după finalizarea proiectului, ulterior aprobării raportului final de către ANPCDEFP și plății soldului, cu conditia îndeplinirii tuturor obligațiilor contractuale asumate de participant. Fiecare participant va trebui să asigure din surse proprii această diferență până la aprobarea soldului final.


Responsabil de proiect: Camelia Adam

Comisie de selecție: Ileana Medeleț (Președinte), Drăgan Erika Keller (membru, formator), Denis Diaconu (membru,profesor de limba engleză).


Perioada de depunere a dosarului: 01.11.2022-04.11.2022

Programarea interviului de selecție: 05.11.2022, ora 09.00-12.30, la sediul asociației.

Afișarea rezultatelor: 05.11.2022 în ordinea descrescătoare a punctajului

Unde se depun dosarele?

Adresă de corespondență: dosarul se poate depune direct la sediul din str Frații Buzești, nr 25, Craiova, jud Dolj sau online, în format scanat la adresa de e-mail: a.globalhelp@yahoo.com . Toate documentele se vor semna și data de către candidat.